Історія створення

Горлівський регіональний інститут вищого навчального закладу «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» – молодий навчальний заклад, що, втім, уже має свою історію і здобутки, якими можна пишатися.

9 грудня 1998 року на перших зборах засновників було прийняте рішення про створення Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна». Засновником Університету став перший міністр освіти незалежної України, президент громадської Академії інженерних наук України, дійсний член Академії педагогічних наук України, академік чотирьох міжнародних академій Петро Михайлович Таланчук.

Ідею створення ВНЗ нового покоління, відкритого для молоді диференційованих соціальних можливостей і різного стану здоров’я, підтримало багато поважних та небайдужих до майбутнього України людей. В їх числі кандидат економічних наук Маркашов Володимир Єгорович і молодий випускник Донецької академії управління Євген Бодунов, які з ентузіазмом розпочали створювати територіально відокремлений структурний підрозділ Університету в місті Горлівка.

Ідею підтримала Валентина Миколаївна Бодунова. Економіст за фахом, вона одразу ж розпочала планувати та будувати фінансову основу нового навчального закладу.

Так, оповите важкою працею цих трьох людей, народилося Горлівське регіональне відділення інституту розвитку людини – ІНРоЛ.

Володимир Єгорович як людина відома і поважна мав багато друзів та однодумців, які зголосилися допомогти та зробити свій внесок у створення навчального закладу. Це:

ž 

Спіцин Володимир Кузьмич – перший помічник губернатора Донецької обл. Януковича В.Ф.;
ž Бондар Григорій Васильович – директор Донецького обласного онкологічного центру, герой України, академік Академії медичних наук;
ž Помазан Віра Іванівна – голова Донецької обласної організації жінок;
ž Рогач Віктор Олександрович – голова Горлівської міської ради;
ž Чалий Анатолій Іванович – заступник голови Горлівської міської ради;
ž Іванов Сергій Вікторович – начальник комунального управління Горлівскього міськвиконкому;
ž Маліненко Тетяна Іванівна – головний спеціаліст вищої освіти Управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації та інші.

У витоків ІНРоЛу також стояли:

  • Доронін Олександр Дмитрович
  • Санжаров Валерій Анатолійович
  • Пухната Світлана Анатоліївна
  • Корольов Євген Олександрович
  • Корольов Марк Євгенович
  • Глазков Юрій Миколайович
  • Ярова Катерина Василівна

15 років тому інститут мав у своєму розпорядженні тільки 5 аудиторій для проведення навчальних занять та розміщення перших створених підрозділів у приміщеннях, які були люб’язно надані адміністрацією Донецького науково-дослідницького інституту.

У 1998 році відбувся перший набір студентів на спеціальності «Правознавство» та «Облік і аудит» за ліцензією Університету «Україна».

Через рік, у 1999 році на базі нового маленького навчального закладу створюється територіальне представництво вищого навчального закладу «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна», у витоків якого стояли професіонали вищого гатунку:

  • žСеменов Віктор Іванович
  • Деречинський Юлій Наумович
  • Николенко Микола Олексійович
  • Гордієвський Олександр Андрійович
  • Докашенко Галина Петрівна
  • Окунцов Борис Павлович
  • Докашенко Віктор Миколайович
  • Ільїн Анатолій Ілліч
  • Наумова Лариса Олександрівна

Склад науково-педагогічних працівників на той час був невеликий – всього 14 осіб, із них один доктор і сім кандидатів наук.
Заклад розвивався і потребував нового матеріального устаткування: були придбані меблі для навчальних аудиторій, перша комп’ютерна та оргтехніка.

У 2000 році проліцензовано першу спеціальність «Бухгалтерський облік» за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст», а також було створено першу кафедру – економіки та підприємництва.
На цей період зростає кількість науково-педагогічних працівників і студентів, їх уже 145 осіб.

Через рік, у 2001 році, студентів у нас значно більше – вже 345 осіб.
Після «Бухгалтерського обліку» ліцензуються нові спеціальності: «Правознавство» за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст»; «Фізична реабілітація» і «Технологія харчування» за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр».
Створено кафедру права, кафедру фізичної реабілітації та кафедру гуманітарних дисциплін.
У тому ж році наш навчальний заклад змінює адресу, бо нам в оперативне користування Горлівським представництвом Державного майна України передається будівля, що знаходиться на пр. Перемоги, 158.

У 2002 році відбуваються значні зміни у статусі навчального закладу – Горлівське представництво реорганізовано в Горлівську філію ВНЗ ВМУРоЛ «Україна». В цьому ж році перші випускники одержують дипломи молодших спеціалістів із правознавства та обліку і аудиту. Спектр діяльності ВНЗ розширюється, виникає необхідність створення канцелярії.
Розвиток навчального закладу диктує необхідність капітального ремонту приміщень центрального блоку будівлі філії та придбання меблів для оснащення аудиторій і кафедр.
Студентська молодь інституту, яка завжди була і є дуже активною і прагне відкрити омріяні нові горизонти, згуртувалася і створила організацію студентського самоврядування.

2004 рік. Поступово ліцензуються нові спеціальності, затребувані ринком праці. Перш за все, це – «Облік і аудит» освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр».
Створюється бібліотечний фонд. Тим часом продовжується капітальний ремонт будівлі.
За відкриттям спеціальності «Облік і аудит» у 2005 році ліцензується нова спеціальність – «Комп’ютерні системи та мережі» напряму підготовки «Комп’ютерна інженерія» (бакалавр) і створюється кафедра комп’ютерної інженерії. Для студентів нової спеціальності відкриваються два комп’ютерні класи, обладнані комп’ютерною технікою. Придбано офісну техніку і для оснащення кабінетів.
Державна національна програма «Освіта» ставить перед навчальними закладами завдання – формування гармонійно розвинутої, високоосвіченої, соціально-активної та національно свідомої людини. Тому у філії в тому ж році створюється відділ виховної та організаційно-масової роботи.

В 2005 році відбувається перший випуск бакалаврів спеціальності «Фізична реабілітація», а в 2006 році вже випускаються перші спеціалісти тієї ж спеціальності.
Наступна спеціальність, яку було ліцензовано, – це спеціальність «Соціальна робота» за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр». У зв’язку з цим на базі кафедри гуманітарних дисциплін створюється кафедра соціальної роботи та гуманітарних дисциплін.

2006 рік означений кардинальною подією в історії розвитку інституту. Горлівською філією було придбано будівлю за адресою пр. Перемоги, 158.
Відомо, що без науки і наукових досліджень немає вищого навчального закладу. З 2006 року започатковано проведення всеукраїнських науково-практичних конференцій. Проводиться робота із залучення студентів в різних формах до науково-дослідної роботи.
З метою реалізації програми трудового виховання студентів у філії створюється Штаб трудового виховання.

У 2007 році навчальний заклад отримує ліцензію на підготовку магістрів за спеціальностями «Фізична реабілітація» та «Облік і аудит».
Залишається незмінним рух інституту уперед, він розвивається далі: здійснюється ремонт третього блоку, створюється локальна мережа з доступом до Інтернету.
Кафедру економіки та підприємництва перейменовано в кафедру обліку і аудиту.
Створено кафедру комп’ютерних систем і мереж.
Влітку цього ж року 45 випускників спеціальності «Облік і аудит» отримують дипломи бакалавра.
З метою пропагування здорового способу життя студентів та залучення їх до регулярних занять фізичною культурою і спортом створюється спортивний клуб «Атлет», який очолює випускник кафедри фізичної реабілітації Костянтин Васькін.

Наприкінці 2007 року базова структура «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» отримує 4 рівень акредитації – вищий рівень акредитації навчального закладу.

2008 рік – ювілейний. ВНЗ виповнюється 10 років. І цю визначну подію ми святкуємо всім великим Університетом «Україна» у палаці «Україна» м. Києва.
Крок за кроком філія йде у напрямку зростання і підвищення іміджу. Загальний контингент студентів – більше тисячі. Відкривається нова спеціальність «Фінанси та кредит» (бакалавр). Проліцензовано спеціальність «Облік і аудит» освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст». Тепер на базі навчального закладу працюють курси підготовки до вступу у вищі навчальні заклади.
Значно піднімається рівень забезпечення навчальних аудиторій комп’ютерною технікою. Електронна бібліотека містить навчальну літературу з усіх спеціальностей, діє міжбібліотечний абонемент з п’ятьма бібліотеками області.

У 2008 році є всі умови для того, щоб стати інститутом. 25 жовтня 2008 року Горлівську філію реорганізовано у Горлівський регіональний інститут, який є єдиним вищим навчальним закладом у Донецькій області, що спеціалізовано навчає студентів із особливими потребами.
Постійно удосконалюються умови для адаптації та реабілітації інвалідів до соціального середовища. Для укріплення цієї важливої ланки роботи відділ виховної та організаційно-масової роботи реорганізовано у відділ виховної, організаційно-масової роботи та роботи з інвалідами.

Розроблено та впроваджено систему супроводу навчання студентів із особливими потребами, яка містить:

  • технічний,
  • педагогічний,
  • психологічний,
  • медико-реабілітаційний,
  • фізкультурно-спортивний,
  • соціальний напрями,
  • а також їх професійну адаптацію та реабілітацію.

У цьому році випускаються бакалаври спеціальності «Комп’ютерні системи та мережі», а також перші спеціалісти та магістри з «Обліку і аудиту».

2009 рік. Новий статус нашого закладу спричиняє потребу внесення змін у саму структуру. Створено нові факультети:

  • правовий,
  • обліково-фінансовий,
  • факультет інженерних і комп’ютерних технологій.

З метою підвищення культурного рівня студентів, формування у них громадської позиції, власної думки та вміння захищати свої переконання з проблем сучасного життя в інституті створюється дискусійний клуб, який активно відвідується студентами.
У 2009 році з’являються перші бакалаври нової спеціальності – «Соціальна робота», а також перші магістри фізичної реабілітації.
Незабаром відбувається і перший випуск спеціалістів із «Комп’ютерних систем та мереж». Кількість студентів і науково-педагогічних працівників зростає.
Відбуваються захисти дисертацій на здобуття наукових ступенів доктора історичних наук та кандидата педагогічних наук.

Продовжується облаштування навчальних і службових приміщень. Тепер колишнім випускникам важко впізнати свою аlma mater, навчальні аудиторії, в яких вони здобували фахові знання та спілкувалися з одногрупниками, в яких, у вільний від занять час, набували життєвого досвіду, вчилися дружити та активно будували студентську спільноту.
Поліпшуються умови праці співробітників інституту: вже не впізнати колишню бухгалтерію, методичний кабінет, відділ кадрів і канцелярію та інші приміщення інституту.

На сьогодні загальний бібліотечний фонд складає 10 170 примірників, електронна бібліотека налічує більше, ніж 2000 видань; на базі LMS Moodle створено електронний портал.

Зусилля наших досвідчених науковців та студентів, які активно займаються науково-дослідною діяльністю, можна об’єднатив такі результати:

  • проведено 8 Всеукраїнських, 3 міжвузівських і 10 студентських науково-практичних конференцій;
  • науково-педагогічними працівниками написано 1203 роботи, з них 76 методичних рекомендацій, 79 навчальних посібників;
  • відбулося 2 143 доповіді викладачів та студентів на міжнародних, всеукраїнських, регіональних, університетських конференціях;
  • опубліковано 940 студентських статей.

За статистикою Горлівський регіональний інститут з 2002 по 2013 рік підготував 2259 випускників.

Сьогодні інститут зовсім інший. Він виріс, має власні традиції та історію, яку своєю творчою наполегливою працею написали звичайні люди.

Нинішні студенти гризуть граніт науки, щоб отримати дипломи з таких напрямів, як:

  • Здоров’я людини;
  • Правознавство;
  • Соціальна робота;
  • Облік і аудит;
  • Фінанси і кредит;
  • Комп’ютерна інженерія.

Ми щиро вдячні всім тим, хто зробив свій внесок у створення, становлення та розвиток нашого навчального закладу, а також його випускникам, які своєю трудовою діяльністю, кар’єрним зростанням та особистими досягненнями завойовують добре ім’я та славу нашому молодому навчальному закладу

За час свого існування інститут у складі Університету «Україна» перетворився на сучасний вищий навчальний заклад IV рівня акредитації, в якому за 11 конкурентоспроможними напрямами підготовки та спеціальностями різних освітньо-кваліфікаційних рівнів навчається 913 студентів, у тому числі 57 осіб із особливими потребами та 67 сиріт та дітей із соціально незахищених сімей. І це з урахуванням складної сучасної демографічної ситуації!

Перелік освітньо-кваліфікаційних рівнів та напрямів підготовки (спеціальностей), ліцензовані обсяги та нормативні терміни навчання

Галузь знань

Спеціальність
(напрям підготовки)

Спеціалізація
(освітня програма)

Ліцензовані обсяги Нормативні терміни навчання  

Код

Назва

Код

Назва

/може повторювати назву спеціальності/

Денна форма Заочна форма Денна форма Заочна форма  

Освітній ступінь «бакалавр»

 
07 Управління та адміністрування 071 Облік і оподаткування Облік і оподаткування

15

5 3р. 10м. 3р. 10м.  
12 Інформаційні технології 123 Комп’ютерна інженерія Комп’ютерні системи та мережі 15 15 3р. 10м. 3р. 10м.  
23 Соціальна робота 231 Соціальна робота Соціальна робота

50

0

3р. 10м.

   

Освітній ступінь «магістр»

07 Управління та адміністрування 071 Облік і оподаткування Облік і оподаткування

9

6

1р 6м

1р 6м

 

В інституті працює 102 науково-педагогічних працівника. Із них на постійній основі – 61, решта за сумісництвом. У числі науково-педагогічних працівників із науковими ступенями і вченими званнями 45 осіб, із них докторів наук – 10, кандидатів наук – 35. 21 викладач є аспірантом або здобувачем наукового ступеню. Із числа викладачів-сумісників більшість мають великий практичний досвід у відповідних галузях.

Наш інститут широко впроваджує в своїй діяльності інноваційні освітні технології. Ведеться постійна робота над удосконаленням учбового процесу.

Інститут має власний двоповерховий навчальний корпус загальною площею 2179.7 кв. м., який має автономну систему теплозабезпечення. Окрім приміщень кафедр та адміністративно-господарського персоналу корпус має достатню кількість загальних та спеціалізованих навчальних аудиторій, серед яких 5 комп’ютерних класів. Усі приміщення інституту об’єднані локальною мережею з доступом до Інтернету.

Інститут має бібліотеку, книжковий фонд якої постійно поповнюється навчальною, методичною та науковою літературою. Також діє міжбібліотечний абонемент із 5 бібліотеками області. Інститут має постійно оновлювану електронну бібліотеку, що містить навчальну, методичну та наукову літературу з усіх напрямів та спеціальностей підготовки. В читальному залі бібліотеки можна ознайомитися з періодичними виданнями, що пов’язані з освітньою діяльністю інституту. Читальний зал також оснащений комп’ютерною технікою для роботи з електронною бібліотекою.

До послуг студентів та співробітників інституту медичний кабінет, на перервах між заняттями студенти та співробітники мають можливість смачно поснідати у кафе. За потреби студенти забезпечуються гуртожитком.