Університетський комп’ютерний центр

Проект «Університетський комп’ютерний центр» (УКЦ) орієнтований на обдаровану учнівську молодь. Це своєрідний постійно діючий клуб прихильників інформаційних технологій.

Університетський комп’ютерний центр створено на базі Горлівського регіонального інституту Університету «Україна» при підтримці завідуючого відділом інформаційних технологій обласного Інституту післядипломної педагогічної освіти Глухової Маргарити Володимирівни, методиста Горлівського методичного центру Бутенко Ірини Петрівни та адміністрації НВК ЗОШ І-ІІІ ступеню «Багатопрофільна школа-ліцей №22» в особі Гладкова Юрія Миколайовича.

Основні завдання УКЦ:

1. Створення середовища для розвитку інтелекту учнів, залучення до науково-пошукової роботи, формування культури спілкування на базі поєднання навчальної діяльності і розвиваючих ігрових розваг.

2. Надання допомоги у практичному засвоєнні персонального комп’ютера як інструменту діяльності творчої людини, формування навичок раціонального використання комп’ютера у навчальному процесі та подальшого використання набутих знань у практичній діяльності.

3. Сприяння розвитку логічного мислення, творчого потенціалу учнів, їх комунікативних здібностей.

4. Сприяння розвитку особистих здібностей учнів, підвищенню їхніх розумових здібностей, формуванню емоційної стійкості та соціальної адаптації.

Однією з головних особливостей цього проекту є поєднання планових, програмних занять із заняттями, тематика яких визначається самими учнями. Також протягом усього терміну занять проводяться різні цікаві заходи із застосуванням сучасних засобів комп’ютерної техніки та мультимедійних технологій.

Тобто, перш за все, заняття в УКЦ спрямовані на гармонійний розвиток особистості школяра, його інтелектуальних і творчих здібностей.

Членами УКЦ можуть стати всі бажаючі учні 7-11 класів, які виявляють схильність до інформаційних технологій та демонструють гарні результати зі вступних тестів і творчого завдання. Початок занять – з 10 жовтня.

Відбірковий етап – вступні тести та творче завдання – використовується для розподілу учасників за рівнем базової підготовки на так звані ліги – другу, першу та вищу. Це дозволяє використовувати програми підготовки, адаптовані до рівня учасників, та максимально розкрити їх здібності.

У 2010 році у відбірковому етапі взяли участь більше 100 школярів 7-11 класів із 15 шкіл міста. З числа учасників відбіркового етапу до занять приступило 56 осіб, із яких сформовано 4 групи.

Учасники вищої ліги вивчають архітектуру комп’ютера, способи встановлення та налаштування операційної системи Windows, основи веб-дизайну, алгоритмізації та програмування. Далі планується поглиблене вивчення програмування і методів розробки інтернет-додатків.

У програму першої ліги входить також вивчення архітектури комп’ютера, способів установки і налаштування операційної системи Windows. Учасники отримують розширені знання по роботі з офісним пакетом MS Office, зокрема щодо застосування можливостей Word, Excel і PowerPoint у вирішенні своїх навчальних завдань. Надалі планується освоєння веб-дизайну та основ програмування.

Учасники другої ліги поглиблено вивчають теоретичні основи інформатики, знайомляться зі структурою і побудовою комп’ютера, вивчають основні прийоми роботи в Windows та способи її налаштування. Крім того, учасники знайомляться з основами створення і редагування растрових зображень у програмі Paint, технологією створення презентацій у MS PowerPoint і обробки текстів у текстовому процесорі MS Word. Надалі заплановано вивчення двовимірної комп’ютерної графіки та основ теорії композиції із застосуванням Adobe Photoshop.

Крім того, у програму підготовки всіх ліг включені логічні розвиваючі завдання.

Всі учасники отримують безкоштовний доступ до ліцензійних засобів розробки додатків компанії Microsoft, з якою тісно співпрацює наш інститут, у рамках програми DreamSpark.

При підведенні підсумків роботи НКЦ у вересні 2012 року було прийнято рішення про переведення всіх напрямів і програм підготовки даного проекту в Центр інтелектуального та творчого розвитку. Це рішення дозволить розширити та покращити програми підготовки, а головне – розширити вибір молоді та більш диференційовано підходити до молоді різних вікових груп і рівнів підготовки.